سنسور ایمنی چطور کار میکند؟

18 / 100

سنسور ایمنی

سنسورهای درب برقی پارکینگ عموماً برای تشخیص حضور یا عبور خودروها در نزدیکی درب‌ها استفاده می‌شوند. این سنسورها می‌توانند از تکنولوژی‌های مختلفی مانند امواج فراصوت، مغناطیسی، اپتیکال و فشار استفاده کنند.

سنسورهای فراصوت معمولاً از امواج صوتی با فرکانس بالا استفاده می‌کنند. آنها امواج فراصوت را از یک منبع به سمت خودرو ارسال می‌کنند و با توجه به زمانی که طول می‌کشد تا امواج برگردند، فاصله بین سنسور و خودرو را تخمین می‌زنند. اگر فاصله کمتر از یک حد تعیین شده باشد، سنسور به سیستم کنترلی درب پارکینگ اطلاع می‌دهد و درب را باز می‌کند.

سنسورهای مغناطیسی از تغییرات میدان مغناطیسی استفاده می‌کنند. آنها میدان مغناطیسی ثابتی در نزدیکی درب ایجاد می‌کنند و در صورتی که خودرویی با فلزیابی یا تغییرات میدان مغناطیسی در نزدیکی سنسور قرار گیرد، سنسور به سیستم کنترلی درب اطلاع می‌دهد و درب را باز می‌کند.

سنسورهای اپتیکال از اشعه قرمز یا لیزر استفاده می‌کنند. آنها یک پرتو نوری را در نزدیکی درب ایجاد می‌کنند و در صورتی که خودرو این پرتو را قطع کند، سنسور به سیستم کنترلی درب اطلاع می‌دهد و درب را باز میکند تا با وسیله نقلیه برخورد نکند!

 

سنسور ایمنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید